Desperat? Verkligen inte.

Att klafsa runt i ett singelträsk när man egentligen inte har tid och när man faktiskt inte ens hittar i träsket och när man helst av allt bara längtar efter att MrPerfect ska ringa på dörren

fånga vaddå augusti 26, 2007

Filed under: ett kap - allvarligt!,singelträsket — Christina @ 4:49 e m

Fick en flirt från en man som kallar sig capre diem. Känns som att jag hoppar över den kontakten. Elementärt är att en man ska kunna stava. Och veta något mer än allt som går att veta om flugfiske. Annars kommer vi att få väldigt lite att prata om.

Så en fråga från 24-åringen. Om jag ville ”busa lite” med honom. Artigt skrev jag ”nej tack, jag tror jag passar” plus att jag la till en glad gubbe. Jag är väluppfostrad och vill inte att den lille pojken skulle bli sårad. Känna sig ratad, omintetgjord och oönskad. Mitt mamma-hjärta går ju igång på en 24-åring! Svaret jag fick tillbaka var: ”tönt”. Jamen så säger man väl inte till en 40+? Skäms lilla gubben.  

Capre Diem mina vänner.

 

11 Responses to “fånga vaddå”

  1. tönt??

    hahahahahaha – mogen kille. not 😉

  2. Busa lite?! Haha, vilket move 😉 Verkligen moget också att svara ”tönt”!

  3. saravillfara Says:

    Låter inte ens som om 24-åringen var 24. Snarare 14.
    Den passningen gick helt rätt in 🙂
    Kul att ha hittat hit, förresten! 😉

  4. tebasile Says:

    hahahahaha….. han blev lite sur tror jag 😉
    Jag känner dig inte irl, jag är ungefär lika gammal som denna mogna kille – men jag tycker du verkr vara en tuff brud i dina bästa år!!!

  5. Inna Says:

    Ibland måste man pussa många grodor innan prinsen dyker upp 🙂

    Jag blir kallad milf av 19-åringar i min närhet och blir jättesmickrad, men jag känner mig som du säger som en mamma.
    Även om jag inte är singel, så känns det så ibland, efetrsom min särbo (8 år yngre än mig) bara sitter vid datorn och spelar mmorpg och låter sin mamma städa hans lägenhet. Att vara särbo är inte nog uppskattat, ska jag säga.

  6. Smul Says:

    Well. Det kommer värre förslag, tro mig been there done that. Min erfarenhet är att ju bättre musiksmak de har desto bättre är de (männen alltså) och jag frågade alltid vad de tyckte om Tom Waits, var svaret att de gillade honom mycket var männen bra. Och det är faktistk så fortfarande. De män jag gillar gillar Tom waits. Det finns bara ett undantag i min bekantskapskrets faktiskt.

  7. nilla Says:

    Men lilla gubben då, tänk att när han inte fick som han ville, då fick det bli du som var tönten 🙂
    Ja jag säger då det.

  8. ms40plus Says:

    Hedgehog-Sara: I know …

    Camillas lockar: Det är faktiskt en återkommande mening i männens presentationer. Oavsett ålder. Att de presenterar sig som lite ”busiga” 😛

    saravillfara: Kul att du kom 😉

    tebasile: Han blev skitsur. Och blockade mig! Tönt.

    Inna: Särbo kan jag tänka mig. Men tveksamt om jag vill ha en man i min tvättkorg igen 😛

    Smul: Bra idé. Ska testa. Sållar agnarna från vetet.

    nilla: Mmm 😉

  9. Lotta Says:

    Vi har samma erfarenheter! Exakt! Jag kollar alltid nicken, är de felstavade, töntiga som ”välutrustad”, ”stor&busig” osv i all evighet amen, då får det vara, då svarar jag inte ens. Artigheten har jag lagt åt sidan sedan länge. Det säger en hel del om en person om de inte kan utrrycka sig. Många grodor är det…

  10. ilva Says:

    Ja speciellt som capre betyder getter, jag får sådana konstiga associationer av capre diem…

  11. ms40plus Says:

    Lotta: Många grodor – japp. En del är gifta också 😛

    ilva: Hahaha! Jag ska maila tillbaka den översättningen 😉


Kommentera

