Desperat? Verkligen inte.

Att klafsa runt i ett singelträsk när man egentligen inte har tid och när man faktiskt inte ens hittar i träsket och när man helst av allt bara längtar efter att MrPerfect ska ringa på dörren

jag stjäl inte andras män augusti 26, 2007

Filed under: singelträsket,utsläppt — Christina @ 1:30 e m

En del tror det. Har jag fått höra. ”Näe, vi kan inte bjuda henne för hon snackar så mycket med min man”. Typ.

Men bara för att jag pratar (och gärna med trevliga människor oavsett kön) innebär det inte att jag ska lägga ner karln strax bakom hörnsoffan och slita av honom kläderna. Men för att vara på den säkra sidan så bjuds jag inte längre hem till en del gamla ”kompisar”.

Tur att jag har några som inte tror att jag ska dra ner brallorna, knäppa upp shortsen eller talla under skjortan på deras män. Igår var det jag och sex-sju par på kräftis. Så himla trevligt och så kul och vi satt uppe hela natten i trädgården och lyssnade på musik och alla fick värsta nostalgitrippen. Så väldigt mysigt. Och så sent. Och så mycket tequila. Men det är inte ofta som sagt. Som det händer att jag blir bjuden till en trädgård i denna kärnfamiljstrygga villamiljö där alla och allt kommer i par. Man blir liksom lite unik. Fast på fel sätt. ”Jaha, är det du som är singel … jahaaaa.” Josörru. Så är det. Ett unikum i denna lilla förort. Ett unikum som har ett mycket tungt huvud idag.

 

11 Responses to “jag stjäl inte andras män”

  1. ica Says:

    Men, det måste ju vara en jättekomplimang egentligen. Alla är ju med andra ord övertygade om att dess män skulle välja dig om de bara fick chansen.

  2. Tricky Says:

    Man är skrämmande som singelkvinna, inte bara för att kvinnorna är rädda för att vi ska äta upp deras män utan för att det finns så många som inte vill bli påminda om att det finns dom som valt något annat.
    Inse hur mycket skit det döljer sig bakom de fina fasaderna så förstår man ju att de inte vill ha dit någon som rensat upp i sitt liv lite.
    Många av dessa kvinnor måste ju prata om något annat än de brukar om det plötsligt sitter en kvinna vid bordet som inte längre är beroende av en man, förstå hur såna kommentarer låter som ”åhh gud jag fick vara själv en hel vecka med barnen….guuuud så jobbigt det var att hinna med allt själv…” och så skrattar alla så igenkännande och medkännande UTOM du och jag, för exakt vad ska vi skratta åt ?
    För det är ju det som händer, alla börjar skratta och plötsligt inser de att där på andra sidan bordet sitter ju någon som ALLTID är själv med barnen, någon som klarar av mer än vad de gifta fruarna nånsin skulle drömma om.
    Jag har en massa såna omkring mig och jag blir så matt av att lyssna på dem.

  3. Det är inga riktiga vänner tycker jag, som känner sig hotade av att du är singel. Det säger väl mer om dom än om dig… De blir osäkra på sig själva.

    Fånigt, men sant tror jag. Jag har flera singelkompisar, och om jag skulle gå runt och vara orolig för att de skulle stöta på min man så skulle jag ha ont i magen jämt…

  4. Lotta Says:

    Ack ja. Tänk så spännande och intressanta och farliga vi är. Undrar varför vi är singlar…

  5. Isabelle Says:

    Det är helt sjukt egentligen. Att det ska behöva vara så. Jag hade i min vildaste fantasi inte ens tänkt tanken att det kan vara så. Tills för några år sedan då min mamma blev änka. Hon blir inte längre bjuden på större tillställningar av sina gamla vänner. Blir hon bjuden är det bara hon. Då är hon ändå över 60. Jag fattar inte hur folk tänker??
    Men härligt att höra att du hade en trevlig kväll igår. Hoppas det är bättre med huvudet nu 😉

  6. Athena Says:

    Å andra sidan så finns det en tredje ”sort”; vi som är gifta med män, som jobbar jämt, och därmed alltid är ensamma med barnen.
    En sort som står med båda fötterna i varje ringhörna. Som ibland längtar enormt efter att få bli singel ”på riktigt”, men som nästa stund kan uppskatta tvåsamheten, när den väl infinner sig. En sort som inte kan bestämma sig helt enkelt…

  7. L8 Says:

    Jag tror tyvärr att det oxå är något gammalt ingrott och till och med tanklöst det där med att man som par bjuder par. Så dumt att det är svårt att förklara…

    För risken att det är någon som slänger sig över maken (eller att han slänger sig över någon annan än mig) är nog större utanför husets väggar är innanför.

    Snygg blogg föresten:-)

  8. Smul Says:

    hur osäker är man då på sig själv, på sin relation om man låter bli att bjuda folk som man tidigare bjudit bara för att de blivit singlar. Jag hade helt ärligt hämnats, typ råkat hälla roundup på deras växter eller så. om jag bodde granne. Eller så hade jag kanske grinat och blivit ledsen, men konfronterat. Men, det är de som är fåniga inte du, vad säger männen förresten?

  9. ms40plus Says:

    ica: Haha! Jovisst 😉

    Tricky: Håller med. Det var vad som var skillnaden i lördags … det sällskapet är inte alls så. Och det är så skönt 🙂

    Hedgehog-Sara: Näe. Inga riktiga vänner alls. Även om jag trodde det 😛

    Lotta: Haha!

    Isabelle: Mmmm huvudet klarade av dagen i lugnt tempo 😉

    Athena: Oj. Det där kände jag faktiskt igen. Men det var länge sedan nu …

    L8: Tack 🙂

    Smul: Nämen det var det värsta jag har hört! Hälla roundup på grannen blommor … en mycket god idé 😉

  10. Lox Says:

    Är bara ett tecken på deras egna osäkerhet. Vad kan det annars vara?

    Jag förstår om du initialt blir ledsen, men du måste se det som en infantil reaktion av dina sk vänner. Det är bara sorgligt för dem.

    Sedan är det allmänt tragiskt med denna parfixering som existerar i förorterna. Jag tror att du finner det annorlunda innanför tullarna.

  11. ms40plus Says:

    LoX: Jag var ledsen förut men inte nu. Det är bara löjligt. Tror också vi är mer insnöade på par i storstaden. Eller i närheten av storstaden ..


Kommentera

