Desperat? Verkligen inte.

Att klafsa runt i ett singelträsk när man egentligen inte har tid och när man faktiskt inte ens hittar i träsket och när man helst av allt bara längtar efter att MrPerfect ska ringa på dörren

… och inte. november 16, 2007

Filed under: inget särskilt,mindre smart,singelträsket — Christina @ 9:32 e m
Tags: , , , ,

Så har vi den märkliga filosofen. Eller vad det kan vara. Som skriver om kärlek och vingar i luft och genomskinliga moln och outgrundliga känslor.

Han som vill titta på och noga studera innehållsförteckningen innan han ens lyfter paketet från hyllan.

Alltså … fastnar kvinnor för sån´t här i allra första kontakten??

Tycket om din beskrivningar av det som du längtar efter vad det gäller Kärlek, känndes ärligt och varmt.
Jag skulle vilja veta vilka beståndsdelar som du tror behövs för att verkligen komma nära en annan människa i kärlek, vad är det för grundpelare en relation ska vila på.
Sen är jag nyfiken på vilka sidor hos dig själv som du känner att du behöver lägga ner omsorg på för att kunna nå den här grunden.

Passar inte sådana samtal bättre lite senare i en eventuell relation eller är det jag som är mossig?!

 

5 Responses to “… och inte.”

  1. Tricky Says:

    Precis, man blir ju bara trött, ja helt utmattad faktiskt.

  2. ms40plus Says:

    Tricky: Jamen tänk om det där är det första en kille säger till dig i en bar på krogen?! Vore det jag skulle jag ta min jacka och springa 😛

  3. Pia Says:

    Jag kan inte annat än skratta högt, när jag läser dina rader..som singel och användare av internet-sighterna så har jag undrat mycket över hur vissa funkar.. Upptagna män som verkar tro att dom är ”Guds gåva” och att jag som singel skulle vara glad, kåt o tacksam över att denna man förbarmar sig över ”lilla mig”.. eller när det kommer ett mail med -Tjena snygging, fråga mig vad du vill.. Då tänker jag på om en liknande situation uppstår i vanliga livet. En man ser en intressant kvinna i baren. Tar kontakt, och inleder samtalet med – Du ser trevlig ut, kan du fråga mig lite om mig? Jag bliiiir så trött..och svarar naturligtvis inte. Gör någon vettig kvinna det?

  4. ms40plus Says:

    Pia: Hej 😀
    Jepp. Jag svarar ganska ofta … på mailet jag skrev om här svarade jag ungefär att … detta är sådant jag gärna samtalar om men absolut inte med någon jag inte känner. Och så skrev jag faktiskt … tänk om du hade träffat mig på krogen … skulle detta vara det första du sa?
    Korkat att svara så. Möjligen. Men jag bliiiir så trött 😉

  5. Tant Rasch Says:

    Å vad spännande.. kan inte låta blir att översätta den här typen av kvasikonversationer till krogsnack…

    **Tycket om din beskrivningar av det som du längtar efter vad det gäller Kärlek, känndes ärligt och varmt.

    Krogspråk:öhhh du, vilken scchnyggin.. å här sitter du alldeles ensam..*hick*

    **Jag skulle vilja veta vilka beståndsdelar som du tror behövs för att verkligen komma nära en annan människa i kärlek, vad är det för grundpelare en relation ska vila på.

    Krogspråk: fan va läcker kropp du har.. å va gillar du för sex då? *fäster blicken på tuttarna*

    **Sen är jag nyfiken på vilka sidor hos dig själv som du känner att du behöver lägga ner omsorg på för att kunna nå den här grunden.

    Krogspråk: äru rakad?


Kommentera

