Desperat? Verkligen inte.

Att klafsa runt i ett singelträsk när man egentligen inte har tid och när man faktiskt inte ens hittar i träsket och när man helst av allt bara längtar efter att MrPerfect ska ringa på dörren

Väldigt trevligt ändå december 27, 2007

Filed under: inget särskilt,singelträsket,utsläppt — Christina @ 10:27 f m

Först ett glas vin på east.

Sedan ett till.

Sedan berättade bästa väninnan att hon ska skilja sig.

Då blev det ett par glas vatten på Anglais i baren. Där vi började prata med en fransman och en engelsman.

Så glömde jag bort att jag klantat mig tidigare på dagen och väninnan glömde nog bort att fundera över framtiden och killarna bjöd på drinkar och vi gick vidare alla fyra.

På east pratade vi vidare. Och drack mer. Plötsligt satt jag med en rosa champagnedrink som var to die for. Och då blev det en till.

Killarna bjöd på allt. Och vi pratade och skrattade och blev djupt allvarliga och ytterst ytliga.

Sedan sa vi tack och godnatt och gott nytt år och jag och bästa väninnan tog taxi hem till mig och killarna åkte hem till sina fruar.

En alldeles väldigt trevlig kväll. Och idag är huvudet väldigt tungt.

 

2 Responses to “Väldigt trevligt ändå”

  1. L8 Says:

    Låter väldigt trevligt! Även om jag också blev tung i huvudet. Bara av att läsa om din kväll/natt…

    🙂 L8

  2. Greenchili Says:

    Oh ve, det där påminner alldeles för mycket om senaste utgången för min del, åtminstone i spritmängd och dageneftertyngd i huvudet. Minns också hur det var att vara i din väninnas skor; jäkla jobb att skilja sig. Heltid, allra minst! Då kan det vara skönt att få glömma bort det en liten stund.


Kommentera

