Desperat? Verkligen inte.

Att klafsa runt i ett singelträsk när man egentligen inte har tid och när man faktiskt inte ens hittar i träsket och när man helst av allt bara längtar efter att MrPerfect ska ringa på dörren

i väntan på en boll januari 11, 2008

Filed under: ett kap - allvarligt!,inget särskilt,singelträsket — Christina @ 7:10 e m

Han hade snälla ögon. Var tunnhudad efter att ha kravlat sig upp ur sin sorg. Men stadig.

Gjort mycket, sett mycket och kunde vara ödmjuk när han sa det. Berättade om sina modelljobb med stora modehusen i Italien och Frankrike när han var ung. Om egna företaget som gick i kras samtidigt som äktenskapet.

Vi pratade länge. Lågmält och mycket. Aldrig i mun på varandra. Ibland sa han det jag precis skulle säga. Och han skakade på huvudet när jag sa det han redan tänkte. Och han lyssnade, hörde. Log intresserat och frågade ‘jaha, men vad tycker du om det?’

Möjligen är han inte ”klar” än. Trots tre års singelliv. Det var mycket ledsamhet i dom tre åren och allra mest över saknade barn.

Bollen har jag lagt hos honom. Han får gärna bolla tillbaka.

 

11 Responses to “i väntan på en boll”

  1. Tebasile Says:

    men du, det var iaf en trevlig kväll, andra dejter har ju varit mindre lyckade!

  2. Pia Says:

    Ibland så är det bra, att inte tänka så mycket, utan bara ”gå på känslan”.. Detta med att vara lagom länge sedan man separerade, och hur man hanterat det är skitbra, att vara medveten om..men ibland tar medvetenheten över känslan, och det verkar liksom aldrig lämpligt…och då kan man gå o gå o g

  3. Pia Says:

    och gå, skulle jag säga (skriva)… Gå på känslan.. Lev..

  4. Ankan Says:

    Hoppsan! Ett litet hopp! Och som Tebasile sa: En trevlig kväll. Vad kul!

  5. Lotta Says:

    Magkänslan!!! Följ den!

    Själv blev jag utbjuden….se bloggen. Vet fan inte om jag ska skratta eller gråta…

    Kram och lycka till!

  6. L8 Says:

    Låter klart intressant!

    Följer fortsättningen med spänning…

  7. ms40plus Says:

    tebasile: Väldigt jättetrevlig 🙂

    Pia: *L* … det har du helrätt i tror jag. Vet inte om jag släppt fram känslan än. Och väldigt tveksamt om han har gjort det. Very.

    Ankan: Japp. Ett litet hopp! Första … FÖRSTA … dejten med en man som jag kunde p-r-a-t-a med. Uppskattades 😉

    Lotta: Gråt. Som jag gjorde. När miljonären från norr visade sig vara så självupptagen att det lyste rött för occupied hela tiden. Skit också 😉

    L8: *L* … ingen duns som hördes men absolut intressant. Som sagt 😉

  8. Smul Says:

    Well, ibland händer det direkt ibland senare och ibland inte alls, men så länge man har roligt eller kan prata är det värt det!

  9. ms40plus Says:

    Smul: Ja det var mysigt! Jag struntade till och med i tvättiden 😉

  10. Karin Says:

    Oj, vad roligt! Häftigt med möten. Glad för din skull!

  11. ms40plus Says:

    Karin: Tack 🙂


Kommentera

