Desperat? Verkligen inte.

Att klafsa runt i ett singelträsk när man egentligen inte har tid och när man faktiskt inte ens hittar i träsket och när man helst av allt bara längtar efter att MrPerfect ska ringa på dörren

veckoplanering januari 13, 2008

Filed under: ett kap - allvarligt!,inget särskilt,singelträsket,utsläppt — Christina @ 7:31 e m

Jag tror inte modellmannen var helt klar med sin djupdykning. Jag fick ett meddelande som sa tack, vad trevligt, vi kan väl höras. Och ett sms med hoppas du får en bra dag.

Imorgon blir det ett glas vin med: jag är en snäll man med humor, har en dotter som bor hos mej varannan väcka … Han är italienare och röker. Men en chans kan han få.

Till helgen en fika med radiomannen. Som har något finger (eller en hel hand) i den svenska radion som var statlig och som av den anledningen gubevars inte kan fika på söndag för då ska han till Cannes.

Hur jag ska göra med ögonen jag kan drunkna i och om ögonen är singlar eller inte får jag fundera på. Alltså … om man skulle skriva ett sms till killen. Inleder man då med att skriva: Hej, är du singel? Och om man gör det och får till svar: Nej. … vad skriver man då … liksom … och hur ska man kunna träffa karln igen utan att skämmas. Lite?

 

7 Responses to “veckoplanering”

  1. Tebasile Says:

    nej… inte skriva sms. när du ser honom går du spontant fram och frågar om han vill ta en öl. Om han inte är single kan det ju bli trevligt ändå. Låtsas att han är en kvinna som verkar vara trevlig 🙂

  2. Rosa Says:

    Men. Har du inte avreggat dig än?
    Å vet du vad, ”nästa dejt kanske är bättre”. Så tänker dom serru. Därför det inte blir nåt. Vågar inte binda upp sig även om det känns bra och dom drunknar i dina ögon också. Dejtingträsket, serru.

  3. Pia Says:

    Håller inte med om datingträsket.. Alla sätt är bra..tror jag.. Det ena behöver inte utesluta det andra… Komplement…ju…

  4. ms40plus Says:

    tebasile: Å du får det att låta så enkelt 😛

    Rosa: Jamen jag har ju sagt upp EN sajt. Bara två kvar nu. Och yes, det klafsar i träsket. It sure does.

    Pia: Jo komplement. Så måste det vara. Det håller jag med om 😉

  5. Tebasile Says:

    ja men, det ÄR enkelt, egentligen 🙂
    Och du behöver bara skämmas om du tycker det är pinsamt. Tänk ”men, det är OK att fråga om ngn vill ta en öl! Det är modigt! Och att få ett nej (vilket jag inte tror du får) är helt ok det också.”
    Du överlevde också att du inte fick en glass när du var liten och ville ha 🙂

  6. Tricky Says:

    Ja och så finns det män avreggar sig efter första dejten….och det kan jag tala om, det känns typ lite kvävande.

  7. Greenchili Says:

    Nu har du faktiskt inga fler ursäkter – det är bara att göra som Tebasile skriver och höra om han vill ta en öl. Du vet att det är lätt, du har bergis gjort sådär förut. Ta vad man vill ha, annars får man det andra väljer åt en (hemska tanke)!


Kommentera

