Desperat? Verkligen inte.

Att klafsa runt i ett singelträsk när man egentligen inte har tid och när man faktiskt inte ens hittar i träsket och när man helst av allt bara längtar efter att MrPerfect ska ringa på dörren

den krassa sanningen januari 15, 2008

Filed under: ett kap - allvarligt!,inget särskilt,singelträsket — Christina @ 9:13 f m
Tags: , , , ,

Hamnade intill honom igen. På lilla fiket. Med en espresso.

Men nej.

Jag vågar helt enkelt inte.

Jag vågar mycket. MYCKET. Å, herregud så mycket jag har vågat. Och bänt på sanningar.

Jag jobbade som servitris på innekrogen i Göteborg en kväll. De ville inte ha tillbaka mig. Mitt cv var inte helt med verkligheten överensstämmande. Jag har åkt hiss med Michael Jackson och bjudit upp honom till dans, jag har raggat på ett amerikanskt basketboll-lag (ja, alla på samma gång), jag har plockat upp en man i en hotelbar för värsta lovemakingnatten, jag har hållt föredrag inför 500 personer, jag har skällt ut ett gäng skinheads en mörk kväll och jag kan gå upp på vinden utan ficklampa.

Men inte att jag vågar fråga honom.

För h-e. Har jag blivit gammal och harig?

 

7 Responses to “den krassa sanningen”

  1. Monica Says:

    men va fan!!!!!!!!!!!!!!!!!! ryck upp dig nu prinsen 😉 sitter ju tydligen mitt framför ögonen på dig!!!

  2. Tebasile Says:

    Men… jaja, det är bara att fråga honom nästa gång! Du tror väl inte vi låter dig fega ur?! 😉

  3. Tricky Says:

    Njaa nu kommer ett kanske oväntat råd just från mig då men med tanke på hur era vägar korsas så skulle jag nog bida min tid lite mer, försöka flirta på gammalt hederligt vis och så plötsligt infinner sig det där ögonblicket när det är naturligt att fråga.

  4. L8 Says:

    Men bara detta att ni springer på varandra jämt och ständigt kan väl vara något för en inledningsfras.

    ”Va??! Du! Nu igen!”

    Eller något liknande. Bara som ett litet förslag.

  5. ms40plus Says:

    Monica: Jag veeet!

    Tebasile: Men jag vet inte … och det är alltid så mycket folk runt omkring. Jag HADE gjort det om jag hade träffat honom själv. Tror jag.

    Tricky: Jadu! Det kanske är bäst 😉

    L8: Men jag har ju sagt det hahaha! Och då sa han: ”Jaaa, hej!”
    Eh …

  6. Tebasile Says:

    HAN kanske är blyg? Vem vet?! 🙂 Jag tror på att du fixar det, kanske behöver några försök, men jag tror absolut på att du vågar ngn gång!!

  7. Karin Says:

    Jag sitter här och försöker hämta mig efter att ha läst om allt detta du faktiskt vågat. WOW! Men du verkar ju ha lagt av dig lite, som sagt 😉


Kommentera

