Desperat? Verkligen inte.

Att klafsa runt i ett singelträsk när man egentligen inte har tid och när man faktiskt inte ens hittar i träsket och när man helst av allt bara längtar efter att MrPerfect ska ringa på dörren

try making yr mind up januari 26, 2008

Filed under: singelträsket — Christina @ 8:39 e m

Inte kunde jag vänta så länge heller:

Jag hade ju ditt visitkort sedan förut. Hoppas det är rätt nummer nu … Lunch imorgon söndag?

Svar:

Tyvärr upptagen med barn. Är inte i dating tagen just nu. Lång historia men du ska känna dig välkommen till xx (hans krog).

Eh … va? … så jag skickar … med tilltaget mod och j*lar anamma och ”man ångrar bara det man inte gör … och allt annat sånt tjafs:

Det är ok *L* … och jag kommer kanske en sväng ngn gång … men jag har ngt att bekänna … jag har sedan jag träffade dig första gången varit mer intr av dig än av xxx (krogen) … nu tog jag lite mod till mig och frågade iaf . En annan gång kanske.

Och svarte dröjde. Jättelänge. Så länge att jag blev övertygad om att jag sabbat det mesta. Så då skickade jag …:

Jag hoppas inte att du tog illa upp. Ta det för vad det var … en komplimang. Önskar dig en bra kväll.

… han kanske tog illa upp för att jag inte gillade hans krog lika mycket som jag var intresserad av honom …

… och fick svaret:

Jag blev jätteglad. Är inte van vid sånt. Men jag har ingen ork tyvärr.

Jamenjassåjaha?! Snacka om att vara ringrostig och inte snappa upp vibbarna då. Tänkte jag om mig själv och min eminenta raggartalang.

Han är skrämd, tänkte jag. Livrädd för att jag står med brudklänningen innaför dunjackan.

Så är det.

Tänkte jag.

Och skickade ett till sms …

Jag är inte ‘ute efter’ en man … *L* … jagar liksom inte. Men kan sakna sällskap ibland … Om du vill ha sällskap ngn gång utan att träffas mer än som kompisar så får du slå en signal. Du vet ju var jag finns.

Så.

Mer kan jag inte göra.

Trögskalle.

Med vackraste ögonen.

… och inget svar sedan dess.

 

6 Responses to “try making yr mind up”

  1. Tebasile Says:

    men trögskalle! vad tråkigt han svarade då! Hoppas han sover på det och kommer på att han kanske skulle luncha med dig iaf!

    Kram på dig!

  2. Monica Says:

    låter som min sambo hahaha,men se hur det gick ,) nu har vi varit tillsammans i 7 år eller nått hahaha ge inte upp 😉

  3. Tricky Says:

    Men det k a n verkligen vara just så ibland, ingen ork även om man stöter ihop med nån man verkligen gillar eller skulle kunna gilla.
    Jag är exakt där idag, ingen ork, det spelar ingen roll vem som stöter på just nu, jag är inte mottaglig.
    Ta det lugnt nu, låt honom dra sig tillbaka och fundera över vem du är, vad du skulle kunna vara för honom, låt honom bara vara så kanske en dag har han ork och lust igen.

  4. MsTake Says:

    Yepp, håller med tidigare talare. Dock måste jag tillägga att det sista messet GÅR att misstolka som att du erbjöd honom ”kravlöst sex”. Vilket du kanske gjorde, men jag tror inte det.

    Eller så är det bara jag som är totalt ute och cyklar 😉

  5. ms40plus Says:

    Tebasile: Näpp … han ligger nog och sover på det där fortf …

    Monica: Haha! Jo vi får väl se …

    Tricky: *L* … tack för råden. Jag lovar att låta honom vara. Ingen inneboende stalker här … och som sagt … han vet ju var jag finns 😉

    MsTake: VA?! VA?! SKOJAR DU MED MIG??? LÄT det så??? Herregud!!!
    Jahaja … men det menade jag INTE. Inte alls någonstans. På något sätt. Nä jag tänkte mer liksom på promenad eller fika eller så … och hur han än uppfattade det hela … så får vi se. Om han hör av sig.

    … snacka om att jag är ringrostig på dejting grejen … (hey hey we´re the monkey´s ..)

  6. Tant Rasch Says:

    Ljug nu inte mer om att du inte är ute efter något.
    Bjud honom på bio eller nåt ofarligt så han kan gå hem direkt efteråt.


Kommentera

