Desperat? Verkligen inte.

Att klafsa runt i ett singelträsk när man egentligen inte har tid och när man faktiskt inte ens hittar i träsket och när man helst av allt bara längtar efter att MrPerfect ska ringa på dörren

Jag är värsta raggarpinglan januari 26, 2008

Filed under: ett kap - allvarligt!,singelträsket,utsläppt — Christina @ 10:31 f m

Jomenvisst.

Jag vå-å-å-gade!

Just precis för en kvart sen stötte jag på honom igen på fiket här i porten. Och kom på den briljanta idén att fråga honom om en viktig sak angående hans jobb.

”Å va bra att du var här jag måste fråga en grej,” sa jag.

Och d-å sa han:

”Jamen det gäller väl mitt jobb va … det är aldrig någon som är intresserad av mig – bara mitt jobb ..” sa han och log brett. Alltså värsta inbjudan till smart följdkommentar.

Som jag naturligtvis inte missade:

”Haha, samma för mig … alltså visst är det jobbigt när ingen är intresserad av en … det är nog lite synd om oss,” sa jag.

”Vaddå är ingen intresserad av dig?”

”Näe, haha, jag har varit singel i tre år nu. Drygt.”

”Har du? Jag har varit det i … hmmm …. måste tänka … jo i fyra år blir det.”

Så pratade vi lite. Han är blyg. Han är det … Jag föreslog att jag skulle komma ikväll till krogen och han sa att han inte var så förtjust i att träffas på krogen. Och jag sa att då bjuder jag dig på en öl. Eller ett glas vin, sa han. Eller en lunch. Sa han.

Okej, sa jag. Jag ringer dig … vart ska jag ringa? … Ring till krogen. Jag är alltid där. Sa han.

Jajajajajajajajaaaaa … jag vet att jag är modig. Som frågar så där. *klappar mig själv på axeln*

 

11 Responses to “Jag är värsta raggarpinglan”

  1. Tebasile Says:

    ouiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!

    GUUUUD vad duktig du är!! När ringer du? För du ringer väl?!
    Jag visste att du skulle fixa det!

  2. Tebasile Says:

    och förresten: sa jag inte att han kan vara blyg han också??? vavavava? 🙂

  3. Annica Says:

    Bra jobbat, man måste våga för att vinna, jag är också väldigt feg normalt men för en liten tid sedan morskade jag upp mig…..och nu träffar jag väldens goaste kille =)
    Lycka till

  4. Tricky Says:

    Men så perfekt !!

    Jag sa ju det, du skulle invänta det perfekta tillfället, och se där, plötsligt händer det.

    Modigt och smart var det i alla fall !!

  5. L8 Says:

    Bra jobbat!!! Väntar nu med spänning på fortsättningen:-)

  6. Mona Says:

    JÄVLAR I HAVET! Vad du är duktig!

    Ska till Strängnäs i morgon, så jag tänkte ratta förbi dig på vägen hem. För en fika. Om du har lust! Vid 14-tiden sisådär?!

  7. MsTake Says:

    Oooooh, bästaste, bästaste du!! Imponerande, modigt och helrätt.
    *stående applåder*

  8. ms40plus Says:

    tebasile: Jajamensan … det sa du 😉

    Annica: *L* … inte jag … men kanske det kommer det också 😉

    Tricky: Ja modig och smart var jag 🙂 Men sen tog det stopp haha!

    L8: Mmmm … och den kom nu 😛

    Mona: Ja ja ja ja! Kom och fika med mig 😉

    MsTake: Hmmm … du kan sätta dig ner igen … det blev platt fall. Men tack 🙂 men jag känner mig nog ändå lite ”dum” nu 😉 Trodde faktiskt att han ju ville …

  9. MsTake Says:

    Här sätter sig ingen. Resultatet var inte det viktiga (fast det kanske känns så just nu för dig), utan att du gjorde det. Håller fortsatt fast vid mitt ”well done!”

  10. EM Says:

    Hej

    jag skrev ”desperat 38 åring” i googles sökruta för när jag vaknade upp imorse var det så jag kände mig och vips så kom din otroligt roliga blogg upp, det är som om någon hade kopierat min dagbok….

    Tack för det! Ha en härlig helg

    PS Kramiz låter urfånigt

  11. ms40plus Says:

    MsTake: Will do 😉

    EM: Haha! Å vad bra. Då kan vi bilda en ”desperate-club” 😉


Kommentera

