Desperat? Verkligen inte.

Att klafsa runt i ett singelträsk när man egentligen inte har tid och när man faktiskt inte ens hittar i träsket och när man helst av allt bara längtar efter att MrPerfect ska ringa på dörren

Långt borta och inte nära januari 29, 2008

Filed under: Uncategorized — Christina @ 9:13 e m

Äldsta och käraste vännen ringer mig ikväll. Jag hör att han inte låter som han ska.

”Hon älskar mig inte längre, hon lämnar mig,” sa han och började gråta så långt ifrån mig.

Imorgon kväll kommer han till stan för att saker behöver pratas om och någon behöver lyssna till det som måste sägas.

Jag grät när han hade lagt på. Det gör jätteont överallt. Fastän det är långt borta. På många olika sätt.

 

4 Responses to “Långt borta och inte nära”

  1. Tebasile Says:

    oh, jag vet hur det känns, min allra käraste vän har kärleksbekymmer…. stora sådana. det är då jag funderar på om det itne är bättre att känna smärtan själv än att se en vän lida….

  2. Lotta Says:

    Usch! Jag tror det är lättare att förstå och känna med när man själv varit där. Jag tror också att man är ett bättre stöd för den som behöver. Kram till dig!

  3. saravillfara Says:

    Aj. Nu gör det ont i mig med.
    Sådana där livskriser skulle man önska att det fanns bot och lindring för. Men det finns det kanske. När man har vänner som finns där för en, som lyssnar och kramar. En så´n som du.

  4. Greenchili Says:

    Det är inte alla förunnat att ha så nära vänner, någon som lyssnar och tröstar. Lätt att ta för givet när man har dem, kanhända. Jag är själv lyckligt lottad med goda och nära vänner som kan stötta i svåra stunder. Din vän har tur som har dig, och du honom, för nog ska vi alla få vår andel av problem och sorg någon gång.


Kommentera

