Desperat? Verkligen inte.

Att klafsa runt i ett singelträsk när man egentligen inte har tid och när man faktiskt inte ens hittar i träsket och när man helst av allt bara längtar efter att MrPerfect ska ringa på dörren

knipsad februari 28, 2008

Filed under: kroppsarbete,singelträsket — Christina @ 3:15 e m

Jag och bästa gynekologen (som jag fn har umgåtts med flera år än min ex-man … egentligen … liksom …) har bestämt att jag ska knipsas.

Remiss på väg till stadens sjukhus.

”Ja det är ju bra om jag nu ska ha sex någon gång igen,” sa jag.

”När,” sa han, ”inte om.”

Det återstår att se … sa hon cyniskt.

 

19 Responses to “knipsad”

  1. Rosa Says:

    Vad menas med att bli knipsad?

  2. Tricky Says:

    Det undrar jag med !

  3. ms40plus Says:

    Dear ladies. Knipsad betyder s-t-e-r-i-l-i-s-e-r-a-d …. is the meaning of knipsad. Och slå upp en bok för att ta reda på VAD som knipsas 😉

  4. raggoparden Says:

    Skitbra! Rekommenderas! Knipsning alltså 🙂

  5. L8 Says:

    Här har du en som är knipsad! Sedan många år tillbaka. Kör på! Med både det och det andra:-)

  6. Monica Says:

    haha läste först knipa va sjutton måste du till sjukhuset för det ? men knipsad är ju nått annat ja, nått jag faktiskt har funderat på i flera år!

  7. Greenchili Says:

    Bra att det finns och fungerar. Trist att det inte är 100% säkert bara.

  8. ms40plus Says:

    raggoparden: Bra. Känns bra. Än så länge 😛

    L8: Haha! Will do 😉

    Monica: Hahaha! Knipa kan jag göra själv 😛

    Greenchili: Mäh! Det ska ju vara 100% … jag menar … om dom knipsar av ledarna så borde det ju funka … om det inte kommer in små fiskar som kan hoppa bungyjump 😛

  9. Jag ville, men fick inte… Om jag inte betalar helt själv vill säga, på någon dyr privat klinik. Fattar inte varför, jag vill ju bara inte ha några fler barn. Och jag menar – 38 år, det är ju tillräckligt gammalt tycker jag.

  10. Raggoparden Says:

    Japp. 10 år sen nu. Himla praktiskt när man reproducerat sej klart. hedgehog-sara: byt läkare! Envisas! KLART du har rätt att bli knipsad!

  11. avgrundsdjup Says:

    Vad du är modig! Jag ska ju inte heller ha fler barn… tror jag… vet jag… eller nåt …. men det känns som ett så stort beslut, så definitivt…

  12. Greenchili Says:

    Men söta fina, det är faktiskt inte 100%. Hatar att regna på din parad, men de kan misslyckas. Finns levande bevis på det. Fast det är klart, bättre knipsad än inget alls? Måste ju ändå skydda sig med gummi (inte heller 100% säkert som vi alla vet). Sjukdomar och det där, du vet. Knipsad + gummi bör vara rätt så säkert. Kram 🙂

  13. ms40plus Says:

    hedgehog-Sara: Du har faktiskt rätt till det där. Som Raggoparden säger – byt läkare!

    Raggoparden: Himla praktiskt som sagt 😉

    avgrundsjdup: Så känner jag också. Det blir väldigt definitivt. Slut. Färdigt. Jaha? Så var det med den saken. Men face it … jag SKA ju inte ha fler barn. Så varför inte … men ändå …

    Greenchili: Jomenalltså jag blir ju lite chockad av ösregnet på min parad haha! Närå … avhållsamhet funkar ju också. Just nu utövas detta med framgång 😛

  14. hm, jag har inte pratat med min läkare om det – bara min barnmorska… Kanske man kan få en remiss? Ska ta upp det med honom och försöka igen 🙂 Tack hörrni, jag tänkte inte ens på det.

  15. ms40plus Says:

    hedgehog-Sara: Så är det … det är liksom din rätt att bli knipsad. Även igelkottar ingår i programmet 😉

  16. Inna Says:

    Min bästis är knipsad, av medicinska skäl, men jag fortsätter med min hormonspriral, även om jag absolut inte vill ha fler barn. För steriliserar jag mig kommer mensen tillbaka och jag har knappt haft mens på 15 år , tack vare hormonspiralen.

  17. ms40plus Says:

    Inna: Jag vet 😛 Det blir helt klart en av nackdelarna 😉 (för mig som annars idkar sprutor …)

  18. Singel46 Says:

    Jag tror att jag skall knipsa mig med…

  19. ms40plus Says:

    Singel46: Haha! Jamen why not 😉 Om du inte vill ha fler barn so go for it …


Kommentera

