Desperat? Verkligen inte.

Att klafsa runt i ett singelträsk när man egentligen inte har tid och när man faktiskt inte ens hittar i träsket och när man helst av allt bara längtar efter att MrPerfect ska ringa på dörren

Hellre en stekpanna mars 11, 2008

Filed under: inget särskilt — Christina @ 1:55 e m
Tags: , , , , , , ,

Var det Mrs Clinton som startade trenden?

Som stod vid sin mans sida och alla undrade och alla sa ack och ve vilken fantastisk kvinna. Vilket mod, vilken stolthet.

Så skulle fler kvinnor stå vid sina mäns sida. När männens vänsterprassel avslöjats, när hemliga affärer gjorts offentliga.

Och jag har försökt. Verkligen.

Men jag kan inte alls annat än att komma fram till att det är väldigt synd om kvinnor som gör just så, efter att de varit bedragna och ljugna för.

Och jag har aldrig någonsin sett en man stå kvar offentligt vid en hustru som bedragit honom.  

Är förlåtandet (om det nu existerar) ett PR-trick? Gör de upp på tu man hand bakom stängda dörrar? Får karln en stekpanna i skallen när ingen ser? Tar kvinnan en älskare? Tar hon någonsin i sin man igen?

Det känns som om det är de där modiga, stolta kvinnorna som förlorar.

Jag kan inte skaka av mig den känslan.  

 

2 Responses to “Hellre en stekpanna”

  1. Tricky Says:

    När det gäller Hilary Clinton kan man möjligtvis tänka sig att det var ett strategiskt beslut, dvs ”min karriär kommer inte att gynnas av att jag skiljer mig från the asshole Bill”. Där tror jag nog att det förhandlats bakom kulisserna, dvs jag tror inte att det är kärlek och intimitet som håller dem samman.
    Men alla andra ?
    Ja visst är det sorgligt och jag tycker inte att det har ett dyft med stolthet att göra, det är bara brist på stolthet där.

  2. linlin Says:

    Jag tänkte också på det. Jag tänkte att visst vore det uppfriskande om kvinnan ifråga talade om att det här ställde hon inte upp på, att vackra leenden framför kameran kan de be någon annan om för hon tänker inte nedlåta sig till inför hela världen låtasas om att det är okej. Skulle inte det vara en bättre förebild för kvinnor i världen, för unga tjejer: Budskapet att vi förväntar oss respekt och vi har kraft att gå om vi inte får det. Varför inte agera så istället och ta tillfället i akt att lyfta kvinnofrågor.


Kommentera

