Desperat? Verkligen inte.

Att klafsa runt i ett singelträsk när man egentligen inte har tid och när man faktiskt inte ens hittar i träsket och när man helst av allt bara längtar efter att MrPerfect ska ringa på dörren

Helt objektivt och utan omskrivning mars 17, 2008

Filed under: Uncategorized — Christina @ 12:35 e m
Tags: , , , ,

Var ska man hitta alla dejtingsajter samlade med erfaren bedömning i form av betyg? Var hittar man den objektiva uppfattningen och den helt krassa sanningen om detta träsk, denna djungel?

Här.

Nu blir det en ruta i högerkanten med dejtingsajter.

Skriv din egen rekommendation i kommentaren och lägg till ditt betyg (basera det på whatever … träffar, snygghetsfaktorn?) på max 5 stjärnor. Så ska jag nog kunna räkna ut ett snitt.

Min storslagna plan är därefter att i högerkanten ha en singelkvinnoruta och en ruta för singelmännen. Så kan man dejta via bloggarna istället.

Återkommer om den saken.

 

12 Responses to “Helt objektivt och utan omskrivning”

  1. Tricky Says:

    Match funkar absolut inte om man inte har bild.

    Kanske om man är superaktiv själv, jag vet inte, för det är jag inte.
    Det händer ingenting där och då har jag ändå en rätt så trevlig text tycker jag själv då….*S*.

    Spray har du ju inte med men där är det lite roligare även utan bild, sen är det väl en smaksak vad man menar med roligt….

  2. ms40plus Says:

    Tricky: Jaha?! Men vad får spray för stjärnstatus hos dig??? Alltså om du bara tycker till, känner efter 😉

  3. Raggoparden Says:

    Mötesplatsen 4 (bra gränssnitt, de flesta kommentarer över bältet, bra dejtingutfall, hittade mitt mirakel där)
    Spraydate 2 (slibbofixarnas paradis,bra om man är tjej över 45 som vill ha sex med killar under 25)

  4. Tricky Says:

    ”Bra om man är tjej över 45 och vill ha sex med killar under 25″…hmm Raggoparden är det självupplevt eller ?

    Jag har inte den erfarenheten från spray men det är ju möjligt att det funkar, kul kul för den som söker det isåfall.

    Det är svårt att betygsätta för det handlar verkligen om vad man söker, alla söker ju inte den stora kärleken bara för att man är på en dejtingsajt.
    JAG gör t ex inte det, så vem är jag liksom…..

    Spray är hur som helst betydligt mer lättarbetat än match som jag uppfattar som otroligt segt, svårt att manövrera där.

    Jag tycker att spray är lättsamt, trevligt och opretentiöst.

    Men jag är möjligtvis inte världens mest representativa ”dejtare”, jag är förmodligen lite mer ”open-minded” än genomsnittet.

  5. ms40plus Says:

    Raggoparden: Haha! Är nog böjd att hålla med dig ang Spray 😉 Mötesplatsen … hmmm … kanske jag skulle testa den?

    Tricky: *L* … det där med open-minded kan jag hog hålla med om 😉 Kram 😀

  6. Lotta Says:

    Spray = håller med Raggoparden
    Mötesplatsen = En massa larvigt kommenterande människor och stressade karlar som har väääldigt bråttom = Nätack
    Parship = Bra upplägg men himla segt, trist
    Match = Bild ett måste, lite mer seriösa människor än övriga (ja jag hittade MIML där… ;))

  7. Kaprifol Says:

    E-kontakt får en stjärna, massor med korta svar (utan bild) som jag inte förstod meningen med.
    Match funkade både med och utan bild, men det blir fler napp med bild. Generellt sett ett ganska trist sortiment, men jag hade några riktigt trevliga provkörningar och blev sedan ihopmatchad (DET trodde jag aldrig!) med mannen i mitt liv.
    Så det får bli tre stjärnor.
    På Happy Pancake hade jag skitkul i några månader. Många vänsterprasslare med stort underhållningsvärde. Om det funkar för seriösa förhållande vet jag inte, jag letade bara sex.
    Fem stjärnor, för kul utbud och enkel, ändamålsenlig funktion.

  8. Raggoparden Says:

    Tricky: Självupplevt såtillvida att jag fick tonvis av sexförslag av unga killar, ja.
    Happypancace är ännu för litet, dessutom tråkigt. Precis som Sraydate en ful sida, sånt spelar roll. Inga ”öppna” mötesplatser som chattar eller forum. Och detdär med vänsterprassel stämmer nog, många mkt verbala medelålders män utan hemtelefonnummer 😉 en stjärna!
    Sen har vi vildawebben, som dejtingsajt en stjärna, annars en del kul typer om man orkar leta.

  9. Greenchili Says:

    Match är den enda jag provat, orkade inte anstränga mig för att jämt visa min bästa sida. Alla verkade försöka vara så annorlunda och toppen som möjligt (men det gäller väl överallt). Vad Match får för poäng har jag svårt att avgöra, det är nog jag som får en stjärna där 😉

  10. Tant Rasch Says:

    Beror helt klart på vad du är ute efter, betalsajterna ska vara de säkraste eftersom folk anses vara mer seriösa då. Men hur seriös är man om man har varit medlem ett år eller flera på en ren datesajt? Borde man inte inse att det är dags att byta plejs då, tycker man?

    Jag är inte mogen att träffa någon ännu, jag vill vara ifred nåt år till så jag har inte så jättestor koll på stjärnor nu för tiden men för ett antal år sedan var jag runt och surfade på de flesta datespejsen. Jag har inte några skrupler direkt så jag lade upp lite olika profilnick lite varstans som det föll sig. Precis som män gör faktiskt..

    Jag träffade faktiskt exet på flera sajter SAMTIDIGT innan vi började dejta och sen blev tillsammans i flera år. Det var rätt så intressant för oss bägge att träffa på de olika nätpersonligheterna i en och samma uppenbarelse när vi möttes för första gången IRL. 😉

  11. Singel46 Says:

    Jag har varit med ALLA sajter. har nog dejtat kvinnor från alla med. Eller dejtat, Fikat med är väl ett mer korrekt uttryck…
    Här kommer resultatet från Singel – För alltid?:
    Match. 4 Stjärnor. Får mest svar och seriösa förfråningar. Tyvärr en hel del utländska kvinnor som söker oss ”vackra” män
    Mötesplatsen: 3 stjärnor. Mer av att kvinnorna regerar Bra sökningsmöjligheter dock
    Spray,E-kontakt: 2 Stjärnor. Svårt att söka sig fram tycker jag

    I allmänhet så är väl det största problemet med alla sajterna är mångfalden. det finns så stort utbud att man drunknar och tappar bort de goa och underbara kvinnorna. de som är lite blyga och inte lyser ut i mångfalden.
    Så tycker jag i alla fall…
    tack för ordet

  12. […] mars 24, 2008 Sparat under: singelträsket — ms40plus @ 9:00 är Den vetenskapliga undersökningen är härmed sammanställd. Resultatet finns i […]


Kommentera

