Desperat? Verkligen inte.

Att klafsa runt i ett singelträsk när man egentligen inte har tid och när man faktiskt inte ens hittar i träsket och när man helst av allt bara längtar efter att MrPerfect ska ringa på dörren

potential? april 9, 2008

Nytt gymkort. Kanske man träffar någon där?

Eller på bästa butiken. Personalen är rasande trevlig i alla fall.

E-kontakt mailar och säger att min brevlåda är full. Parship lockar mig att tro att min profil är mest populär bland alla som någonsin gjorts. Happypancake kanske lockar lite – för en ”one night”.

Annars vilar dejtingsajterna i frid.

 

6 Responses to “potential?”

  1. Latja Says:

    Det är ett genomskådat lurendrejeri! Varje gång en dejtingsida tas ur bruk får man mail om att ett nytt beundrarmail väntar.
    Tror de allvarligt att jag gång på gång ska gå på det där och betala 279kr för att läsa ett brev?
    Brevet är säkert ändå bara från en Karl-Gunnar 62år.. Nej tack!

  2. Kaprifol Says:

    Ett ”one night” kan verkligen pigga upp, speciellt om man är överens om att det är just precis vad det är. ”One afternoon” eller ”one evening” är ännu bättre, då slipper man hantera ”the last morning”…

  3. ms40plus Says:

    Latja: Men visst är det märkligt?! DÅ rasar mail in i dejtinglåddan. Och precis … det är knappast någon som är värd 279 spänn haha!

    Kaprifol: Mmmm … nu är jag överens med en … vi får se. Update följer 😛

  4. Helena Says:

    VARNING!! Jag signade upp på Parship.. ca 2 veckor betalade jag 1194 Kr för 6 månaders premiummedlemsskap (fick ett specialerbjudande med e-mail) och efter en dag spärrades min profil. Jag kontaktade dom efter deras instruktioner, men dom har inte hört av sig och min profil är fortfarande spärrad. Detta är en absolut seriös varning till alla att inte betala nånting till Parship, det är rena lurendrejeriet. Snälla varna alla. Det är ok att kolla denna uppgift med mig, jag delar gärna med mig av denna negativa erfarenhet, jag är verkligen arg. MVH Helena

  5. 33 år m Says:

    Parship

    Eftersom jag själv sökte info på nätet om parship men inte hittade ngt vettig kritik så tänkte jag bara snabbt posta den här så att ngn annan hittar den via google innan de pröjsar.

    Testet är kul men inte särskilt avancerat. Har man ngnsin gått till en terapeut eller läst psykologi så är det på barnnivå.

    Det verkar inte dejtas alls på siten. Mest skickar medlemmar ut löjliga ”funmatches” för det kostar inget och inte så många är registrarade (betalande).

    Jag får lite ruggugglevarning på det hela med. Ok för att bilden av den man söker är suddad men det är ju inte som att medlemmarna är kändisar eller offentliga personer. Det är ju mest människor med helt väldigt vanliga yrken. Och vad är det som är så farligt med att visa en bild när vem som helst kan se medlemmens hela psykologiska profil??

    Det som verkar bra med Parship, att det är mera exklusivt och uppbyggt på att man gör en test och sen matchas mot andra faller helt för att siten är totalt död. Ser man på par som hittat varann så är det flera år gamla bilder och de flesta över femtio bast. De enda som kontaktat mig är lite överåriga kvinnor som är så nervösa över sitt yttre att de inte vågar visa sina bilder. Är jag intresserad av att spendera tid och skriva löjliga meddelanden och quizez. Nej.

    Jag tror att storleken på dejtingsite är totalt avgörande för hur bra det fungerar. Även fast det kanske verkar läskigt och naket till en början så är nog allt bättre än det flytande liket Parship. Och loggan är skum med

    My two cents..

  6. […] varenda dejtingsajt (betygen på befintliga dejtingsajter imponerar inte – läs senast om parship här). Spanar inte särskilt mycket […]


Kommentera

