Desperat? Verkligen inte.

Att klafsa runt i ett singelträsk när man egentligen inte har tid och när man faktiskt inte ens hittar i träsket och när man helst av allt bara längtar efter att MrPerfect ska ringa på dörren

idioten maj 18, 2008

Filed under: Uncategorized — Christina @ 11:34 f m

Jag och tjejerna var bjudna till syster med familj och släkt på mors-dag-lunch till helgen.

Pappan till flickorna framför innevarande helg sin indignation över att hans döttrar inte träffar honom tillräckligt ofta och han säger att han då utgår från att de inte prioriterar honom, att han då förutsätter att de faktiskt inte älskar honom och att de då egentligen inte behöver någon far.

Mekanismen som öppnade käften på idioten var beskedet från barnen om att de inte kunde följa med upp till dalarna för att vara med på den (jävla förbannade) invigningen av hans (jävla förbannade) flickväns (jävla) café eftersom de ville fira mors dag med … mor.

Summan blir att barnen gråter för att de gör mig ledsen eftersom de måste följa med pappan för att han inte ska tro att de inte älskar honom längre. För det gör vi, säger dom och gråter lika mycket som jag.

Och jag grinar för den jävla idiotfan gör mina barn så ledsna. Sen grinar jag för att jag inte får någon mors dag. Och sen grinar jag för att han har en jävla flickvän och sen grinar jag för att jag är ensam.

Och sen svär jag genom tårarna åt att han är så jävla inihelvets korkad och så försöker jag komma på svordomar som ska låta som jag känner.

Jomen så mogen är jag just nu.

FY FAN vad jag inte ska lägga fingrar i kors längre och vara snäll! FY FAN vad jag ska ta reda på hur mycket han INTE betalar varje månad. Och FY FAN vad jag ska styra upp att han får ta varannan helg – åtminstone! Och FY FAN vad jag ska skita i det han sa sist: ”Jo … du … alltså hon (jävla flickvännen) har ju köpt ett café nu i dalarna och ja … det blir lite problem då för mig, att ta barnen varannan helg.”

VADDÅ PROBLEM?

Gå och dö.

 

 

11 Responses to “idioten”

  1. cruella Says:

    Nääää. I vilken ände ska man börja?

  2. Monica Says:

    han är en riktig ego pucko!
    synd bara att vi mammor måste bita ihop alltid!
    som mitt ex sa till min heromdagen bättre att du bor hon mamma då???
    Ja det är det svarar hon, och kommer till mig en dag för tidigt och vill inte åka tillbaka ??
    Han är inte värd att ´kallas pappa engång tycker jag .Man gör inte så mot sina barn!!

  3. ilva Says:

    Fy fan ge honom vad han tål. Sluta vara snäll. det har du varit i flera år nu och se vad det har lett till, jävlar anamma! Nu är det dags att skrämma den lille fan! (se vad upprörd jag blev!)

  4. Ankan Says:

    Hoppas du genom din ilska kommer ett steg längre så att du kan få till stånd en mer RÄTTVIS fördelning av såväl ekonomi som ”skötsel” av flickorna. Överenskommelser som hålls … är det möjligt?
    Jag håller tummarna för att din ilska fungerar som en hävstång att baxa dig en bit till på vägen mot det liv du och flickorna är värda.
    Kramar

  5. Emma Says:

    Sluta vara snäll.

    Det är ju du som ger honom tillåtelse att bete sig som ett svin mot dig och barnen. Ta bort det privilegiet från honom.

    Jag tror inte någon dotter i världen mår bra av att växa upp med att se en mamma som låter andra människor köra över henne. Tänk på vilken bild de får inpräntad, om hur man ska vara som kvinna.

  6. Emma Says:

    PS. ”Monica” – Ingen säger att mammor alltid måste bita ihop. Det är ingen universell regel som står skriven i någon slags Livets Lagbok.

    Det är mammor själva som väljer att bita ihop och bli trampade på. Och det är bara mammor själva som kan bestämma sig för att bryta det mönstret.

    Säg: ”Vi har redan gjort planer. Återkom gärna om du vill träffas någon annan dag” och lägg sedan på luren innan idioten börjar gnälla och yla. Det är inte mammans plikt att lyssna på pappans gnäll.

  7. Emma Says:

    PS,2. …och utifall någon har glömt det..så är en gråtande mamma en av de värsta saker man kan se som barn.

    Barn tar på sig ansvar och skyller på sig själva för precis allt. De förtjänar inte att behöva bära den bördan.

  8. Latja Says:

    Men vilket jävla helvete du kom tillbaka till =(

  9. ms40plus Says:

    cruella: Inte i en enda. Han är inte värd det 😛

    Monica: *ler snett* … jag vet honey 😉

    Ilva: Hahaha! Förlåt … inte meningen att jaga upp dig vännen 😉 Ska försöka .,… men det är en balans.

    Ankan: Märkligt hur vi kan förstå varandra ibland 😉 Jag släpper inte ilskan just för att jag behöver den som hävstång! Kram 🙂

    Emma: *L* … näe jag blir inte överkörd. Absolut inte. Jag tror att jag har den roll som uppfattas som ”starkast” av oss två pga mycket av det som hänt. Men snäll behöver jag inte vara mot honom. Det håller jag med om.Schysst men inte dumsnäll.
    Anledningen till att det blev så här nu var ENDAST för att han hade satt mina barn i en ”knipa” där han tvingade dem att välja mellan föräldrarna och DET är dödssynd för mig. så gör man inte.
    Mitt val var då att kliva åt sidan och säga att visst är jag besviken men hej, mors dag kan vi fira på kvällen när ni kommer hem, inte som vi brukar på morgonen …
    Jag var ju inte ledsen för det i huvudsak utan för att han satte barnen i det läget.
    Därför har jag ofta ”bitit ihop” … för att han gör så.

    Latja: *L* … allt går ju över … ändå …

  10. Inna Says:

    Jag kænner så væl igen mig. Fortsætt att vara samma mamma som alltid. Barnen vet vem av er de kan lita på och som inte førsætter dem i såna omøjliga valsituationer.
    Det var prescis likadant i min familj och idag kan barnens pappa inte førstå varfør dottern inte vill træffa honom och sønerna bara nær dte passar dem.

    Och du , det går lika bra att fira mors dag på kvællen.

    kram

  11. Monica Says:

    Emma! näää íngen säger att en mamma måste bita ihop,men vi gör det !
    Tenk om både föräldrarna skulle uppföra sig som rikspuckon !
    Sen kan jag jo säga att barn inte alls har ondt av och se gråtande mammor eller pappor ibland är gränsen nått liksom,


Kommentera

