Desperat? Verkligen inte.

Att klafsa runt i ett singelträsk när man egentligen inte har tid och när man faktiskt inte ens hittar i träsket och när man helst av allt bara längtar efter att MrPerfect ska ringa på dörren

nattabesök augusti 3, 2008

Filed under: Uncategorized — Christina @ 6:56 f m

Det var när jag var ordentligt avsminkad. Utan bh i bara linne och kort sunk-kjol. Det var då det började blixtra utanför sovrumsfönstret. Märkligt, tänkte jag. Ingen åska, bara blixt. Och vilka blixtar sedan.

Som kommer underifrån liksom.

Så jag lutar mig ut och tittar ner på två manliga poliser som viftar med varsin ficklampa och som ropar att jag ska komma ner och öppna. ”Jag?” frågade jag och pekade på det avsminkade ansiktet. Just det, sa dom i kör.

Och nej, det är inte Romeo som sjunger under min balkong eller en kärlekskrank singelman som kastar sten på mitt fönster. Det är två snutar som jag släpper in i porten och som ber mig försvinna upp till mig omgående.

Jag undrar om det berodde på att jag inte var sminkad. För gammal för dom? Utan bh? För kort kjol?

 

2 Responses to “nattabesök”

  1. Dubbelörnen Says:

    Dagens härligaste skratt… *asg*

  2. Mandy Says:

    Det var nog bara för att de inte komma överens om vem som skulle få dig ;)!


Kommentera

